2006 μ. Χ., ΤΕΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ: Ζητήθηκε επιστημονική εργασία – με τον όρο να παραδοθεί ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ. Αποκλείεται ο υπολογιστής.
Δικαιολογία; Να αποτραπεί η αντιγραφή. (Με το χέρι δεν αντιγράφουμε).
Η Ανωτατοποίηση τους έλειπε!
ΜΑΚΡΥ ΖΕΪΜΠΕΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ JETSPEEDi: Είχαμε μείνει εκεί που (στο περασμένο τεύχος) εκδόθηκε επείγουσα ανακοίνωση της OTEnet που ζητούσε για λόγους ασφάλειας να γίνει αναβάθμιση λογισμικού (firmware) στο ADSL modem Jetspeed της Intrakom (αυτό που δίνει ο ΟΤΕ δωρεάν με κάθε σύνδεση DSL). Επίσης να αλλάξουν όλα τα passwords σύνδεσης με το modem και τον ISP (πάροχο σύνδεσης).
Είχα αφηγηθεί (για όσους έχουν χάσει το επεισόδιο) πως έκανα όλες τις ενέργειες, πως η Intrakom στο site της είχε λάθος οδηγίες, πως βρήκα ψάχνοντας το σωστό και ειδοποίησα την ΟΤΕnet να κάνει την διόρθωση. Έκανα λοιπόν την αναβάθμιση, την κατέγραψα στην στήλη και έστειλα το κείμενο στο RAM.
Και ενώ φαινόταν πως εκεί τελείωσε η ιστορία – δυστυχώς εκεί άρχισε. Ήταν το εορταστικό δώρο που μας έκαναν από κοινού OTE και Intrakom – οι ευθύνες μοιράζονται. Φαίνεται ότι το Jetspeed ήταν τελείως ανοχύρωτο, χωρίς προστατευτικό λογισμικό. Λίγο καιρό μετά την εγκατάστασή του ήταν προσβάσιμο από παντού. Έτσι κάποιος χάκερ, μπήκε μέσα στο Δίκτυο, μάζεψε μερικές χιλιάδες κωδικούς πελατών και έκανε εκβιασμό στην OTEnet (το Ράδιο Αρβύλα λέει ότι είχε 20.000 passwords και ζητούσε 40.000 ευρώ). Η αναβάθμιση θα το έκανε πιο ασφαλές.
Ασφαλές ίσως – αλλά άχρηστο. Δυστυχώς μετά την αναβάθμιση το Jetspeed δούλεψε μόνο ένα εικοσιτετράωρο. Ύστερα αρνήθηκε κάθε υπηρεσία – δεν ήταν καν παρόν. Μίλησα με την ΟΤΕNet η οποία μου είπε ότι το θέμα είναι του ΟΤΕ και έπρεπε να πάρω την γνωστή γραμμή τεχνικής υποστήριξης DSL, το 1242.
Καλύτερα να φάτε ένα μαγκάλι αναμμένα κάρβουνα παρά να τηλεφωνήσετε στο 1242. Τρεις περιπτώσεις υπάρχουν: 1) αφού περιμένετε είκοσι με τριάντα λεπτά ακούγοντας συνεχώς επαναλαμβανόμενη μία μουσική φράση του Mozart (τι τους έφταιγε κι αυτός και η «Μικρή Νυκτερινή Μουσική»;) εναλλάξ με την φράση: «είστε σε γραμμή προτεραιότητας, παρακαλώ περιμένετε» ξαφνικά η γραμμή κόβεται και ακούγεται ένα σφύριγμα. 2) Πάλι περιμένετε 20-30 λεπτά, βγαίνει κάποιος συνεργάτης και σας λέει «ένα λεπτό παρακαλώ» και μετά από 10 λεπτά (ή όσο αντέξετε) κλείνετε εσείς το τηλέφωνο. 3. Πάλι περιμένετε 20-30 λεπτά, βγαίνει κάποιος συνεργάτης και Ω ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ! ακούει το πρόβλημά σας.
Έπεσα και στις απεργίες των ΔΕΚΟ έχασα δύο μέρες και μετά στήθηκα (διέθεσα ένα πρωί) στο τηλέφωνο. Κάπου τέσσερις εργάσιμες ώρες (δικές μου) μετά την έναρξη της προσπάθειας συνδέθηκα με κάποιον συνεργάτη ο οποίος με πληροφόρησε ότι η αρχική αναβάθμιση του λογισμικού που είχε ανεβάσει η Intrakom στο site της είχε κάποια λάθη – αλλά τώρα ανέβασε το σωστό.
ΦΤΟΥ ΚΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΛΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ! Σύνδεση με Intrakom (ευτυχώς που έχω κι άλλο modem – αυτός που έχει μόνο το Jetspeed, τι κάνει;) κατεβάζω τα αρχεία. Κάνω επιτυχή αναβάθμιση firmware και ξαναρχίζω την εγκατάσταση του Jetspeed. Τίποτα. Νεκρό!
Ξαναμπαίνω στην Intrakom και βλέπω ότι υπάρχουν καινούργιοι drivers. Λεω, αυτό θα φταιει, τους κατεβάζω, τους αποσυμπιέζω και ξαναρχίζω την εγκατάσταση. Αλλά με αυτούς τους οδηγούς δεν «βλέπονται» καθόλου το PC και το modem. Δεν επικοινωνούν.
Ευτυχώς που πριν από καιρό μου είχε στείλει η OTEnet ένα μικρό και γρήγορο USB DSL modem της Sagem (αυτό που δίνουν στο πακέτο On DSL). Το είχα δοκιμάσει με άριστα αποτελέσματα. Το ξανάβαλα τώρα και είδα την υγειά μου!
Τότε θα ρωτήσετε γιατί επέμενα στο Jetspeed. Για έναν απλό λόγο. Έχει 2 θύρες Ethernet και USB. Με την USB το συνέδεα με τον υπολογιστή μου και με την άλλη του έβαζα το Netgear Wireless Access Point (54Mbps) και είχα ασύρματη σύνδεση με όλους τους υπολογιστές (κυρίως τους φορητούς που έχουν Wi-fi) χωρίς να χρειάζεται καν να ανοίξω τον κεντρικό υπολογιστή.
Το Sagem όμως έχει μόνο δύο εισόδους – μία USB και μία για το τηλεφωνικό καλώδιο (δεν χρειάζεται ούτε τροφοδοτικό). Έτσι, για να έχω πάλι ασύρματη σύνδεση παντού, συνέδεσα πια το Netgear με την έξοδο Ethernet του κεντρικού υπολογιστή και έφτιαξα κανονικό δίκτυο. Παιδεύτηκα λίγο για να βάλω κρυπτογραφικούς κωδικούς (κυρίως ήταν σχεδόν αδύνατον να μπω στην σχετική σελίδα της Netgear που κάνει διαμόρφωση ασύρματης επικοινωνίας. Έγινε κι αυτό και τώρα έχω και την δυνατότητα ασφαλούς μεταφοράς αρχείων... Ουδέν κακόν αμιγές καλού.
Αλλά το κακόν Jetspeed ουδέν καλόν είχε... Λάθος το αρχικό λογισμικό, λάθος η πρώτη αναβάθμιση, (λάθος και οι οδηγίες) πιο λάθος η δεύτερη... Ευτυχώς που ο Ολυμπιακός πάει καλά στο πρωτάθλημα.
Η SONYERICSSON ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ... Η εταιρία δίνει (και διαφημίζει) την δυνατότητα να αναβαθμίσει κανείς το κινητό του on line μέσω του PC. Αρκεί όπως λέει να κατεβάσει και να εγκαταστήσει κανείς το αρχείο Update Service***.exe (καθόλου ευκαταφρόνητα 34ΜΒ).
Για τρεις εβδομάδες, όποτε το άνοιγα μου έβγαζε το ίδιο μήνυμα σε έξη γλώσσες. Αγγλικά: Server busy, too many users. Please try again later. Κάποια μέρα (γαϊδουρινή η επιμονή μου) ο server συνδέθηκε. Κατέβηκε το ειδικό λογισμικό, ξεκίνησε η αναβάθμιση – η οποία όμως ποτέ δεν προχώρησε. Μία, πέντε, δέκα απόπειρες – έμενε στην μέση.
Δώρον άδωρον η δυνατότητα on line αναβάθμισης, αγαπητή SE!
MAK MAK MAK. Διαμαρτυρίες Μακόφιλων που διάβασαν στο περασμένο την σκέψη μου να εγκαταλείψω το Μήλο. Με συγχαίρουν που «είδα το φως» και ανέβλεψα. Π. χ. ο κ. Σταύρος Πανίδης είναι παλιότερος και από μένα στους υπολογιστές – από το 1979. Συνδρομητής στο περιοδικό BYTE από το 1982 μέχρι και την τελευταία του έντυπη έκδοση – εγώ από το 84. (Άλλωστε από εκεί κατάγεται και η στήλη – ελληνική εκδοχή του Chaos Manor από τον συγγραφέα Jerry Pournelle – βλ. http://www.jerrypournelle.com/).
Ο κ. Πανίδης μου θυμίζει ότι «το περιβόητο OFFICE της Microsoft δεν είναι παρά ο απόγονος του VISICALC, που αναπτύχθηκε από δύο άγνωστους νεαρούς επιστήμονες σε Apple II, και άλλαξε στην κυριολεξία τη σημασία του όρου "προσωπικός υπολογιστής". Ή ότι αυτό το οποίο όλοι μας βιώνουμε σήμερα σαν την επανάσταση του Διαδικτύου οφείλεται στοn Sir Tim Berners Lee ο οποίος σχεδίασε και υλοποίησε τον πρώτο web browser σε λειτουργικό περιβάλλον NextStep (τον πρόδρομο του Mac OS X)».
(Αχ, αυτή η ένδοξη προϊστορία του Mac! Μου θυμίζει τους Έλληνες που ότι θέμα κι αν συζητιέται, εκείνοι ξεκινάνε με τους μεγάλους προγόνους τους).
Ο κ. Πανίδης ασχολείται επαγγελματικά με υπολογιστές και μου απαριθμεί πόσο πολλά προβλήματα έχει στην δουλειά του (όπου χρησιμοποιεί Windows) σε σχέση με το οικιακό του δίκτυο σε Mac.
Δυστυχώς, σε εμένα, όλα αυτά που περιγράφει δουλεύουν ανάποδα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το μικρό μου δίκτυο (3 PC) σε Windows XP, αλλά αντιμετωπίζω συνεχώς προβλήματα με τον Mac. Με κάθε επανεκκίνηση χάνω το πολυμηχάνημα (ΗΡ 5110) και πρέπει να ξανακάνω την εγκατάσταση από την αρχή. Δεν μπορώ να διαβάσω τα αγαπημένα μου Blogs (διότι τα ελληνικά τους δεν είναι συμβατά – δοκίμασα όλες τις κωδικοσελίδες!), δεν μπορώ να κάνω τις τραπεζικές μου συναλλαγές (η Alpha Bank δεν παίζει με Μακ) ούτε βέβαια να διαχειριστώ το site μου. Δεν το εμπιστεύομαι για τα email λόγω ασυμβατότητας και δεν έχω τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Ε τότε τι διάβολο να την κάνω την σταθερότητα και την αισθητική του;
Αλίμονο – παρά την ένδοξη προϊστορία, καλώς ή κακώς (δέχομαι το κακώς) ο κόσμος πια είναι Windows!
ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑ ΣΤΟ INTERNET: Μετά από πολλούς ενδοιασμούς, ο Sir Tim Berners Lee, αποφάσισε να αποκτήσει δικό του blog (timbl’s blog). Διεύθυνση; http://dig.csail.mit.edu/breadcrumbs/blog/4. Το συγκινητικό ήταν οι αντιδράσεις. Με το πρώτο post αναγκάστηκε να κλείσει τα σχόλια στα 450.
Η ανθρωπότητα ολόκληρη του έλεγε ευχαριστώ. Από όλες τις γωνιές του κόσμου, ξεχείλιζε η ευγνωμοσύνη για το μεγάλο δώρο που μας έκανε. «Τι θα ήμασταν χωρίς το WWW;» έγραφαν οι σχολιαστές. Πώς θα ήταν η ζωή, η γνώση, η οικονομία, η κοινωνία χωρίς τον Παγκόσμιο Ιστό; Μας ελευθέρωσες, ο ένας, μας έφερες κοντά, ο άλλος, μας έδωσες δουλειά, ο τρίτος, μας μόρφωσες, ο τέταρτος. Τα έχασε ο άνθρωπος με αυτό το τσουνάμι της ευγνωμοσύνης και του θαυμασμού. Έχτισα επάνω στη δουλειά των άλλων, ψέλλισε, εσείς το αναπτύξατε… Τι να πει εκείνος που θα έπρεπε να έχει πάρει δύο Νόμπελ για την μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία της ανθρωπότητας μετά την επινόηση τα γραφής…
Κατόπιν αυτού (τι σεμνότητα!) έστησα κι εγώ blog: nikosdimou.blogspot.com. Κόσμος πολύς το επισκέπτεται και τα σχόλια πέφτουν βροχή. Κι αυτά, ενώ μερικοί ισχυρίζονται πως τα blogs πέθαναν. Πρώτα θα πεθάνω εγώ από την υπερκόπωση: μόνο να διαβάζεις τόσα σχόλια και να απαντάς είναι πλήρης απασχόληση, ας αφήσουμε και το γράψιμο των posts…
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου, γύρω στο απόγευμα κάποιος, χωρίς προειδοποίηση, άδειασε μέσα στο mailbox μου (sextus@ndimou.gr) 602 μηνύματα συνολικού όγκου 65ΜΒ (χρονολογίες από το 2001 ως τον Δεκέμβριο του 2005) με αποτέλεσμα να μην μπορώ να δεχθώ άλλα μηνύματα. Τα τηλέφωνα του Forthnet internet support ήταν, ως συνήθως, μόνιμα κατειλημμένα. Τελικά κατόρθωσα να μπω στο mailbox και να σβήσω μόνος μου τα μηνύματα μέσω του Quickdelete.
Εδώ και μήνες είχα πρόβλημα με τα email μου – πολλά γύριζαν πίσω. Αλλά, αντίθετα με την OTEnet, όπου η υποστήριξη λειτουργεί, η Forthnet είναι προβληματική. Στην διαμαρτυρία που έστειλα, μου απάντησαν μετά από 7 ημέρες (!) ισχυριζόμενοι απίθανα πράγματα: ότι έλαβαν μήνυμα από εμένα να καταργήσουν το ndimou.gr – δηλαδή το mailbox του site μου! (Σχεδόν το κατάφεραν!).