ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ (1.3.2004)

H ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με την υποστήριξη και την εξυπηρέτηση. Έχω ξαναγράψει για την δυστυχία να ζεις στην περιφέρεια.

Ο κ. Η. Μ. από το Αγρίνιο, έξη μήνες τώρα, είναι χωρίς ηχεία. «Τον περασμένο Σεπτέμβριο τα καινούργια ηχεία Creative Digital 5700 5.1 που είχα, χάλασαν. Μάλλον κάηκε ο ενισχυτής. Τον έστειλα λοιπόν στο κατάστημα από όπου αγόρασα τα ηχεία εδώ στο Αγρίνιο και αυτοί στον Πουλιάδη στην Αθήνα. Τον Οκτώβριο με ειδοποιούν ότι τους επεστράφη και είπαν να στείλουμε όλο το σετ για αντικατάσταση (ήταν μέσα στην εγγύηση φυσικά). Τώρα έχουμε Φεβρουάριο, εγώ ηχεία δε βλέπω και οι απαντήσεις που παίρνουμε είναι ότι το ζήτημα προχωράει».

Αλλά δεν είναι ανάγκη να ζεις στο Αγρίνιο. Και μέσα στην Αττική, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την Αθήνα, πάλι υποφέρεις.

Κάτοχος ογκώδους πολυμηχανήματος που αγοράστηκε εδώ και δυόμισι χρόνια – διαπιστώνει βλάβη. Πρώτη ερώτηση: πού βρίσκει το τηλέφωνο του σέρβις;

Ας πούμε πως είναι άνθρωπος τακτικός (όπως εγώ…) και έχει κρατήσει τα έντυπα που ήρθαν με το μηχάνημα. Κοιτάει αυτά τα έντυπα. Βρίσκει ένα τηλέφωνο εξυπηρέτησης. Το παίρνει. Το ξαναπαίρνει. Στο τέλος μία αντρική φωνή αγριεμένη (ποιος ξέρει από πού τον έβγαλε) του λεει ότι έχει αλλάξει εδώ και χρόνια.

Και τώρα που βρίσκει τα σχετικά τηλέφωνα; Το 131 δεν γνωρίζει. Η επωνυμία και η διεύθυνση της εταιρίας έχουν επίσης αλλάξει.

Αλήθεια, οι εταιρίες που αλλάζουν επωνυμίες, διευθύνσεις και τηλέφωνα, γιατί δεν κρατάνε τους παλιούς αριθμούς με ένα τηλεφωνητή που να ενημερώνει για το νέο; Ή έστω γιατί δεν ανακοινώνουν τα νέα τηλέφωνα του σέρβις με μεγάλα γράμματα στο διαδίκτυο; Ταλαιπωρήθηκα και με την Ericsson, που τώρα λέγεται SonyEricsson, όταν δοκίμαζα το κινητό Ρ900. Το οποίο είναι τέλειο – το όνειρο της σύγκλισης ανάμεσα σε κινητό και υπολογιστή παλάμης. Αλλά μου έσπασε το πενάκι και έψαχνα όλη την Αθήνα να βρω ανταλλακτικό. Τα διάφορα σέρβις που εντόπισα (κι αυτά δεν υπάρχουν στο Internet – δουλειά ντετέκτιβ!) δεν είχαν, η μαμά εταιρία είχε αλλάξει όλα της τα στοιχεία. Τελικά, μέσω ενός καλού φίλου βρήκα την άκρη. Αλλά, πλέον, και στον ιδιωτικό τομέα, πρέπει να έχεις μέσον για να κάνεις την δουλειά σου!

Κι όταν τελικά μετά από Οδύσσεια αναζητήσεων βρέθηκε (πάλι με ταλέντο ντετέκτιβ) ο αριθμός του σέρβις για το πολυμηχάνημα, έπεται όλη η κλασική πλέον ηλεκτρονική ταλαιπωρία, σε πολλές φάσεις:

Α) «Ευχαριστούμε που καλέσατε την ΧΧΧΧΧ. Όλες οι γραμμές μας είναι κατειλημμένες – δοκιμάστε αργότερα».

Β) «Ευχαριστούμε που καλέσατε την ΧΧΧΧΧ. Παρακαλούμε ακούστε προσεκτικά τις οδηγίες που ακολουθούν: Για ΨΨΨΨΨ και ΝΝΝΝΝ πατήστε 1. Για ΓΓΓΓΓ και ΒΒΒΒΒ πατήστε 2 – και ούτω καθεξής, τρία ολόκληρα λεπτά, ως το 9…(Έτσι και δεν ξέρεις σε ποια κατηγορία ανήκει το μηχάνημα ή δεν έχεις τηλέφωνο ψηφιακό… ατύχησες!).

Αλλά και να κάνεις τους σωστούς χειρισμούς μπαίνεις πάλι σε αναμονή για να συνδεθείς με το ανάλογο τμήμα. (Αν πέσει η γραμμή ή σε ξεχάσει η τηλεφωνήτρια… θα υποστείς όλο το σήριαλ από την αρχή). Όταν τελικά φτάσεις στον πρώτο αρμόδιο, ακολουθεί ανάκριση. Εκτός από ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο κλπ., πρέπει να ξέρεις τον τύπο και τον αριθμό σειράς του μηχανήματος (άντε να το γυρίζεις ανάποδα). Αφού συμπληρωθεί η ανάκριση και καταγραφούν όλα σου τα στοιχεία (πού είσαι Επιτροπή Προστασίας Ατομικών Δεδομένων;) ΤΟΤΕ μόνο θα σε συνδέσουν με τεχνικό. Ο οποίος όταν του περιγράψεις λεπτομερώς (για τρίτη φορά) την βλάβη, είπε μόνο μία φράση: «Πρέπει να το φέρετε εδώ».

«Μα, κύριε μου, ζυγίζει τριάντα κιλά. Δεν είμαι ο Καχιασβίλι». «Πρέπει να το φέρετε εδώ». Το «εδώ» απέχει δεκάδες χιλιόμετρα και – από ότι ξέρω την περιοχή – δεν έχει πάρκινγκ. Ο κάδος των σκουπιδιών είναι πολύ πιο κοντά…


ΑΥΤΑ ΤΡΑΒΗΞΑ ΜΕ ΤΗΝ HEWLETT PACKARD όταν χάλασε το πολυμηχάνημα G85 που έχω στα Κιούρκα. Όμως, να πω και μία καλή κουβέντα για την εταιρία. Τελικά το ελαττωματικό HP Officejet 4110 (έγραψα δύο φορές γι αυτό στην στήλη) μου το άλλαξε με ένα 5110 το οποίο είναι άψογο. Και τυπώνει (μέχρι και φωτογραφική ποιότητα) και σαρώνει (το παλιό δεν τα κατάφερνε) και αντιγράφει και φαξάρει. Χρειάστηκαν βέβαια επτά μήνες αναμονή για την αντικατάσταση (απίστευτη γραφειοκρατία). Και δεν ξέρω αν αυτή η αλλαγή θα γινόταν και για έναν ανώνυμο πελάτη που δεν έχει στήλη στο RAM…

Περιέργως οι εταιρίες που έχουν τα καλύτερα προϊόντα δεν παρέχουν και την καλύτερη εξυπηρέτηση. Π. χ. γιατί τέτοιες καθυστερήσεις σε βασικά αξεσουάρ αγαπητή Intertech; Προμηθεύτηκα πριν πέντε μήνες το Panasonic X70 – κυρίως επειδή έχει Bluetooth και μπορεί να χρησιμοποιεί ασύρματο ακουστικό. Όμως, με τα ακουστικά άλλων κατασκευαστών δεν είναι συμβατό (ειδικά στην φωνητική κλήση που είναι και η πιο σημαντική για χρήση στο αυτοκίνητο) και τα δικά του αξεσουάρ τόσους μήνες μετά, δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί. Ούτε καν φορτιστής αυτοκινήτου! Είναι αυτή πολιτική εταιρίας;

Αγοράστε το αυτοκίνητο και το τιμόνι θα έρθει σε μερικούς μήνες!


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ BELLA ITALIA! Αγόρασα δικτυακά κάτι πρόσθετα μικροπρογράμματα για το Ρ900 από έναν Αγγλικό (παιχνίδια) και έναν ιταλικό Τόπο (επεξεργασία εικόνων). Οι Άγγλοι μου έστειλαν τον κωδικό για την νομιμοποίηση του λογισμικού (το οποίο ήδη δούλευε) δέκα λεπτά μετά την πληρωμή. Οι Ιταλοί (το δικό τους πρόγραμμα δεν δουλεύει παρά μόνο σε demo – δεν αποθηκεύει) μετά από δέκα μέρες και τέσσερα email δεν μου έχουν ακόμα στείλει τίποτα. Το πρόγραμμα που σου δίνουν για να κατεβάσεις (αφού πληρώσεις) είναι πάλι το trial version. Δεν πρόκειται για μεγάλο ποσό, 19 Ευρώ – αλλά θυμήθηκα διάφορα περί Μαφίας και Καμόρας…

Παραπονέθηκα και στην Sony Ericsson που συνιστά το Ιταλικό πρόγραμμα (έχει το demo στο δικό της CD, του τηλεφώνου). Μου απάντησε ότι το πρόγραμμα ανήκει σε τρίτο. Μα αυτό το ήξερα – το είχα γράψει και στο δικό μου email. Αλλά έχει ευθύνη όταν προωθεί ένα πρόγραμμα. Από μόνος μου δεν θα το έβρισκα – και αν, δεν θα το εμπιστευόμουν. Εφόσον οι προμηθευτές της αποδεικνύονται αναξιόπιστοι μήπως δεν πρέπει να προωθεί τα προγράμματά τους;

Πάντως, για να μην την πατήσετε κι εσείς, η εταιρία λέγεται Bitween και το πρόγραμμα Photo Editor. Κατά τα άλλα, όπως είπα, το Ρ900 είναι εκπληκτικό. Συγχρονίζεται τέλεια με το Outlook (διευθύνσεις, σημειώσεις – τα πάντα) ανοίγει αρχεία Word, Excel κλπ., και ταξιδεύει στο Internet άνετα και γρήγορα.  Ελληνικά πλήρη και στα e-mail. Αποχαιρετισμός στα πάσης φύσεως PDA…


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΑΓΟ: Ξαφνικά, σαν κεραυνός από ξάστερο ουρανό, μου ήρθε επώνυμο email από έναν άνθρωπο που αποκαλεί τον εαυτό του …μάγο. Παραθέτω μερικές φράσεις από το γράμμα:

«Μια και γράψατε στο τελευταίο RAM για μάγους, μάγισσες κ.λ.π., θεώρησα καλή την ευκαιρία να σας γνωρίσω ότι ασχολούμαι με αυτό το θέμα. Έχω την ικανότητα να μπλοκάρω κάποια αρνητικά συναισθήματα των ανθρώπων, όπως φόβος, θυμός στεναχώρια κ.λ.π. [ ] Επίσης μπορώ να κάνω κάποιον να αποδεχτεί πράγματα που είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να αλλάξουν. (Δεν είναι και τόσο απλό όσο νομίζει κάποιος τρίτος, και μπορεί να αρρωστήσει κάποιος από αυτό)».

Παραθέτω την συνοπτική μου απάντηση: « Αγαπητέ κύριε Χ. Έγραψα για την αστρολογία, όχι για την μαγεία. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα - αντίθετα μεταξύ τους. Η αστρολογία εμφανίζει τον άνθρωπο ως θύμα, υποκείμενο στις επιδράσεις των άστρων, ενώ η μαγεία (που είναι πρόδρομος της επιστήμης και της τεχνολογίας) μας δείχνει τον άνθρωπο που δαμάζει τις δυνάμεις της φύσης και αλλάζει την μοίρα του.

Μαγικό ονομάζουμε αυτό που ακόμα δεν καταλαβαίνουμε. Ένας πρωτόγονος άνθρωπος θα θεωρούσε μαγικά πράγματα την τηλεόραση και το κινητό. Αν πραγματικά έχετε τις δυνάμεις που περιγράφετε, καλό για σας. (Και αφού τις χρησιμοποιείτε για καλούς σκοπούς, τότε ανήκετε στην "λευκή" μαγεία). Κάποια μέρα η επιστήμη θα ανακαλύψει με ποιο τρόπο επηρεάζετε. Εγώ δεν είμαι επιστήμονας, ούτε έχω τα μέσα (και το χρόνο) να ελέγξω τους ισχυρισμούς σας».

Πρέπει να σημειώσω πως, ενώ δεν έχω καμία υπόληψη για την αστρολογία (αυτό είναι εμφανές από τα περασμένα μου κείμενα) η πρακτική που ονομάζεται «μαγεία» (συνήθως μέσα σε αυτή την έννοια συνωστίζονται πολλά ετερόκλητα πράγματα) μερικές φορές με προβληματίζει. Και ενώ για την αστρολογία έχει αποδειχθεί πως είναι απάτη, μέσα στις διάφορες «μαγικές» δραστηριότητες μπορεί να υπάρχουν και στοιχεία αλήθειας, που ακόμα δεν τα έχουμε αναλύσει και ερμηνεύσει.

Διότι, αγαπητοί φίλοι, ο κόσμος εξακολουθεί να είναι ένα μυστήριο, για το οποίο όσο περισσότερα γνωρίζουμε τόσο λιγότερα ξέρουμε. Αυτά που ονομάζουμε σήμερα υπερφυσικά, μπορεί σε λίγα χρόνια να έχουν εξηγηθεί επιστημονικά. Μήπως δεν θα ήταν μαγικό ένα απλό τρανζιστοράκι για έναν επιστήμονα του 19ου αιώνα; Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως αρχίζουμε να πιστεύουμε την κάθε αναπόδεικτη αρλούμπα.

Σύνθημα δικό μου (σας το συνιστώ) παραμένει η φράση του Επίχαρμου: «Νήφε και μέμνησο απιστείν» (να παραμένεις νηφάλιος και να θυμάσαι να αμφιβάλλεις).


ΜΙΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: της «πτυχιούχου αστρολόγου» (έτσι αυτοαποκαλείται) Ολυμπίας Καντούνη. Θα μάθετε πολλά για τον μέλλον σας παίζοντας με αριθμούς στο http://www.olympiakantouni.gr.


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΙΑ! Στην διεύθυνση http://www.agnooumenos.netfirms.com/le3iko.htm θα βρείτε ένα ολόκληρο βιβλίο μου (το Ειρωνικό Λεξικό) που ο δημιουργός της σελίδας με το ψευδώνυμο Hellfire το παρουσιάζει σαν δικό του. Όχι μόνο δηλαδή αντιγράφει (χωρίς άδεια) αλλά και υπογράφει! Πλαστογραφεί!


Υ. Γ. Κυκλοφορεί το νέο Mozilla Browser με την επωνυμία Firefox. Μπορείτε να το κατεβάσετε (μόνο 6ΜΒ) από την διεύθυνση http://www.mozilla.org/products/firefox/